TSMT Egyéni torna
A vizsgálatokon látható, illetve a gyermek viselkedésében, tüneteiben tapasztalható problémák
határozzák meg a gyermek egyéni terápiájának céljait, illetve jelölik ki az ehhez használható
mozgásos feladatokat. A terapeuta összeállítja a gyermek egyéni feladatait, amelyet írásban, és
rajzban is rögzít és a szülőnek átad. Az első találkozó alkalmával a terapeuta bemutatja a
feladatokat, azok helyes kivitelezését, és elmondja az adott feladat céljait. A szülők a
terapeuta által meghatározott heti ismétlésszámban otthon tornáznak a gyermekkel. Előre
megbeszélt időpontban történik mindig az összeállított feladatsor kontrollja, amikor az eredeti
tornasorban javítás, módosítás, nehezítés, új feladatok hozzátétele történik. A feladatsorok
folyamatosan nehezednek, bonyolultabbá válnak. A nehezítések, változtatások üteme, fokozatai is
egyénre szabottak.
Célja:
- az idegrendszer érési folyamatainak beindítása
- az együttműködés kialakítása
- a zavaró tünetek csökkentése
- az adott életkorban elvárható motoros, pszichés-kognitív és szociális
teljesítmények elérése
- a csecsemőkori/primitív reflexprofil integrálása
- a beszéd és a mozgás szinkronjának kialakítása,
- felzárkóztatás
- csoport érettség elérése
Vissza az oldal elejére
TSMT Csoportos
torna
Jelentkezéskor minden esetben szenzomotoros felmérést végzünk, ez alapján
beszéljük meg a szülőkkel, hogy szükséges-e mozgásfejlesztő tréning, illetve
egyéni vagy csoportos formáját javasoljuk. A csoportos torna abban az esetben
hasznos, ha a gyermeknek a figyelem, a feladattudat, a tanulás területén van
lemaradása a korosztályához képest, de már önállóan képes a feladatok
végrehajtására. Vagyis, képes a fejlesztő szakember adott instrukciókat
végighallgatni, a feladatokat megpróbálja teljesíteni. A hatékonyság miatt a
csoportokba hasonló jellegű problémával kerülnek gyerekek. A létszám
általában 6-8 fő, heti 2 alkalommal, hétköznap délután.
A feladatok fokozatosan nehezednek és a terhelés is folyamatosan nő..
A mozgásos feladatok segítik az érzékelés, észlelés fejlődését, a testvázlat, a
térbeli tájékozódás, a laterialitás, a dominancia beérését. A feladatsorok javítják
a gyermek koncentrációs képességeit, megalapozzák, segítik a figyelem jobb
irányíthatóságát, a szerialitás, a ritmusérzék és a motoros kreativitás fejlődését.
A mondókákkal, énekekkel kísért feladatvégzés során fejlődik
kommunikációjuk és anyanyelvi készségeik.
Cél, hogy az iskolai, óvodai beválás sikeresebb legyen, a gyerekek könnyebben
alkalmazkodjanak a kihívást jelentő helyzetekben, gyorsabban, ügyesebben,
kreatívabban oldják meg a felmerülő problémákat. Éljék át, hogy sikeresek,
hogy képesek, hogy a gyakorlással egy nehéz feladat is idővel könnyűvé válik.
Vissza az oldal elejére
Baba torna
Ugye, milyen jól esik kicsit kimozdulni, találkozni, tapasztalatot cserélni más édesanyákkal?
Ráadáasul ezt egy olyan foglalkozás keretében,
ami maximálisan rólad és a kisbabádról szól. Anya és babája ezeken az órákon teljesen
összehangolódnak, sok szeretgetés, érintés,
masszírozás. Dalok és mondókák kísérnek minden játékos fejlesztő mozdulatot. Megtanulhatod,
miket tudtok otthon játszani, ami fejlesztőleg hat
kisbabádra. A foglalkozásokon stabil alapokat kaphattok az időben történő mozgásfejlődéshez, az
idegrendszer megfelelő éréséhez, a beszédfejlődés
kialakulásához. Az órák az első mosolyok és kacajok színtere szokott lenni. :)
Vissza az oldal elejére
Totyogós torna
Kiscsoportos óra. 6 hó - 1,5 éves korban ajánlott, édesanyával együtt végzett torna, rengeteg
ölbéli játékkal.
Ebben a korban a gyerekek igazi felfedezők, minden IS érdekli őket. A torna alkalmával rengeteg
énekkel, mondókával és tornaeszközzel fognak megismerkedni.
A szülők is rengeteg új ötletet kapnak, örökmozgó babájuk "lekötésére". A torna során rengeteg
olyan "feladatot" csinálunk, aminek hatására nem csak
a mozgásfejlődésben, de az idegrendszer érésében, a finommotorikában és a beszédfejlődésben is
eredményeket fogunk elérni, na meg persze hangos kacagásokat! :)
Vissza az oldal elejére
Baba torna
Ugye, milyen jól esik kicsit kimozdulni, találkozni, tapasztalatot cserélni más édesanyákkal?
Ráadáasul ezt egy olyan foglalkozás keretében,
ami maximálisan rólad és a kisbabádról szól. Anya és babája ezeken az órákon teljesen
összehangolódnak, sok szeretgetés, érintés,
masszírozás. Dalok és mondókák kísérnek minden játékos fejlesztő mozdulatot. Megtanulhatod,
miket tudtok otthon játszani, ami fejlesztőleg hat
kisbabádra. A foglalkozásokon stabil alapokat kaphattok az időben történő mozgásfejlődéshez, az
idegrendszer megfelelő éréséhez, a beszédfejlődés
kialakulásához. Az órák az első mosolyok és kacajok színtere szokott lenni. :)
Vissza az oldal elejére
Alapozó mozgásterápia
A foglalkozások közben Figyelek az érés, fejlődés, fejlesztés összefüggéseire és nem utolsó
sorban a gyermekek lelkének jóllétére. Igyekszem megtalálni a harmóniát a csoportban, mindezt
nagyon játékos formában.
A gyerekek heti 2x90 percben, olyan mozgásfejlesztésen alapuló (ún. motoszenzoros) típusú
idegrendszer fejlesztő terápián vesznek részt, mely során újra indítjuk az emberi mozgásfejlődés
állomásait. Végig vezetjük őket az egyszerű mozgásoktól az összetett, sorozatokból álló,
bonyolult
mozgásokig, a fejlett koordinációt igénylő feladatok megtanulásáig, a jó kivitelezésig. Végig
segítjük, a
több irányú figyelmet igénylő feladatok automatizált szintű végrehajtásáig. Fejlesztjük a
gyermekek
általános mozgásügyességét, a kézügyességet igénylő feladatok kivitelezésének alapjául szolgáló
finommotorikát. Elősegítjük a stabil jobb-, vagy baloldali dominancia kialakítását és
megerősítését is.
Mozgásfejlesztési gyakorlatsorunkkal hatunk a beszéd működéséért (olvasás, írás) felelős
területekre
is. A terápia során a mozgást kiegészítjük fejlesztő pedagógiai módszerekkel (idő, tér,
emlékezet,
ritmus, labdagyakorlatok stb.), ezzel tesszük teljessé módszerünk hatását.
Tapasztalataink szerint a terápia során javul a gyermekek önértékelése, feladatra
összpontosítása és
alkalmazkodó képessége is.
Hatásos:
Megkésett vagy/és hibás, akadályozott beszédfejlődésnél (diszfáziák).
Kiejtési hibával, pöszeséggel küzdő gyerekeknél.
Diszlexiánál, alaki diszgráfiánál – az olvasás és/vagy az írás alaki részének gyengeségénél.
Azoknál az organikus eredetű túl-, vagy alulmozgásos - figyelemzavaros gyermekeknél, akiknél a
szülés körül károsodás keletkezett.
Fejlődésben, érésben elmaradt óvodásoknál.
Enyhe fokú értelmi fogyatékossággal élő gyermekeknél.
Minden olyan gyermeknél, aki mozgásügyetlenségben szenved bármilyen okból,
vagy szimplán azonak az 5 -12 éves korosztályú gyerekeknek, akik biztos alapokra szeretnének
építkezni az iskolában.
A fejlesztést alapos vizsgálat előzi meg, amelyről a szülők részletes tájékoztatást kapnak.
Vissza az oldal elejére